Korzystanie z konta Scratch

Sprawozdanie z innowacji pedagogicznej

w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Połczynie-Zdroju

W II semestrze roku szkolnego 2016/2017 w dalszym realizowana była w naszej szkole innowacja pedagogiczna w ramach pilotażowego wdrożenia programowania
w edukacji formalnej. Innowacja prowadzona była w dalszym ciąguw klasach I - III i IV.

W ramach tych zajęć uczniowie nabyli następujące umiejętności:

  • zakładanie i korzystanie z konta Scratch;
  • grupowanie projektów;
  • działania w panelu duszków;
  • zastosowanie sceny, kostiumów;
  • nadanie dźwięków;
  • zapoznanie ze słowniczkiem podstawowych bloków programu;
  • nadania ruchu, wyglądu, opcji pisaka;
  • samodzielnego generowania zdarzeń w programie;
  • tworzenia skryptów dla sceny.

Ponadto zapoznały się z kategoriami: kontroli, czujników i wyrażeń.

Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem, dzieci bardzo chętnie pracowały nie tylko na lekcji, ale również w domu, tworząc własne projekty.